Hello, I live in France and I would like to speak to you about the French photobooths. The majority of those, since 1998-1999, were replaced by numeric booths, called "Photovision", which generally belong to the Photomaton company, French subsidiary company of Photo-Me Group.
These new booths function from now on with a video camera : the user can choose the screen capture which he likes, and this one is then printed by "thermal sublimation". Four identical portraits are obtained for 4 Euros (5,2 US Dollars) : colors or in black and white, with or without incrustation of fun backgrounds.
Before 1998, the French photobooths still produced real silver photographs (with four flashes, therefore four different portraits). They still had this inimitable chemical odor of developer and fixer... Alas, they almost completely disappeared. One finds them today only in the famous film of Jean-Pierre Jeunet, "Amelie" ("Le fabuleux destin d'Amélie Poulain").
I obstinately seek the last old-style silver photobooths, but it is very difficult. Unfortunately, there does not exist in France of site like yours, which locates the machines.
If a French – or an American who knows France well – is able to help me, he or she cans write to me directly by mail ( storisk@yahoo.fr ). Thank you in advance.
Bonjour à tous.
Je suis français, et je souhaiterais vous parler des cabines photo de mon pays. La plupart d'entre elles, depuis 1998-1999, ont été remplacées par des cabines numériques, appelées "Photovision", qui appartiennent généralement à la société Photomaton, filiale du groupe Photo-Me.
Ces nouvelles cabines fonctionnent désormais avec une caméra vidéo : le client peut choisir la capture d'écran qui lui convient, et celle-ci est imprimée par "sublimation thermique". On obtient ainsi quatre portraits identiques pour la somme de quatre euros (en couleurs ou en noir et blanc, avec ou sans une incrustation d'image fantaisie).
Avant 1998, les cabines photo françaises délivraient encore de vraies photos argentiques (avec quatre flashes, donc quatre portraits différents). Elles avaient cette inimitable odeur chimique de produits de développement... Hélas, elles ont presque totalement disparu. On ne les trouve plus aujourd'hui que dans le célèbre film de Jeunet, "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain".
Je cherche obstinément les dernières cabines argentiques, mais c'est très difficile. Malheureusement, il n'existe pas en France de site comme le vôtre, qui permet de localiser ces machines.
Si un(e) Français(e) – ou un(e) Américain(e) qui connaît la France – est capable de m'aider, il ou elle peut m'écrire directement par mail, à cette adresse : storisk@yahoo.fr
D'avance merci.